Frakt og retur
Frakt og levering
1. Frakt og gebyr
Silk of Norway benytter Posten/Bring og Postnord som fraktleverandør. På bestillinger over 500 kr tilbyr vi fri frakt. På ordre under 500 kr tilkommer et frakttillegg på 69 kr.
Vi sender dessverre ikke til Jan Mayen og Svalbard.
Eventuell returfrakt koster 99 kr.
2. Leveringsvilkår
Levering skjer med Bring eller Postnord. Normal fremsendingstid er 2-4 virkedager, men på enkelte strekninger kan det ta opptil 5 virkedager.
Silk of Norway sender kun innenfor fastlands-Norge. Bestillinger fra land utenfor Norge vil kanselleres.
Ved gratis frakt vil vi forsøke å sende din pakke som Pakke i Postkassen. Du må da være registrert på adressen i Postens adresseregister for at pakken skal kunne sendes til deg. Du kan opppdatere eller sjekke din adresse i Postens adresseregister her.
Silk of Norway står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i postgangen når sendingen er overlevert Bring eller Postnord. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekt adresse, og evnt. ha folkeregistrert adresse på oppgitt leveringsadresse. Kunden står selv økonomisk ansvarlig for bortkomne sendinger dersom dette skyldes at feil adresse er oppgitt.
Retur og Angrerett
1. Angre kjøp før levering
Hvis du ønsker å kansellere en ordre kan du sende en e-post til hei@silkofnorway.no med “ANGRE” i emnefeltet. Hvis ordren ikke er behandlet på vårt lager vil vi kansellere ordren din. Grunnet rask ordrebehandling stilles det ingen garanti for kansellering av bestillingen før sending. I slike tilfeller henviser vi til din angrerett.
2. Retur etter levering
Hvis du ønsker å returnere en vare etter at den er sendt fra oss har du 14 dagers returrett. Merk at returen kun gjelder dersom du har gitt oss melding om at du ønsker å benytte returretten, og at varen sendes tilbake innen 14 dager i samme stand som den ble utsendt til deg. Ved gjennomført ordre mottar du informasjon på hvordan du går frem for å benytte angreretten og sende varer i retur.
Hvis du ønsker å returnere en vare eller en ordre kan du gå frem ved å:
- Send e-post til hei@silkofnorway.no og gi beskjed om at du ønsker å bruke returretten din.
- Vi gir deg rettledning om hvordan du sender pakken i retur.
- Pakk varen eller ordren inn i en sikker emballasje, fest på returlappen og lever pakken på ditt nærmeste postkontor.
- Når vi har mottatt returen og behandlet returen på vårt lager, trekker vi et returgebyr på 99 kr på den opprinnelige betalingsmetoden.
Merk av dersom eventuell forsegling på produktet er brutt eller at varen på annen måte ikke kan sendes tilbake i samme stand, uten at dette skyldes forhold utenfor din kontroll, gjelder ikke returretten.
Ved høytider og salg kan håndteringen av returer ta noe lenger tid enn vanlig.
3. Uavhentede pakker og pakker i retur
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, fyller du ikke kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil bli belastet med et gebyr for å dekke Silk of Norways frakt og håndteringskostnader av varene. Størrelsen på gebyret tilsvarer våre utgifter med forsendelsen, minimum kr 149,-. Dette omfatter også bestillinger som nektes mottatt, eller bestillinger som ikke kan leveres til deg på grunn av feil adresse, manglende merking av postkasse, og andre forhold som du er ansvarlig for. Gebyret kan motregnes ditt øvrige tilgodehavende hos silkofnorway.no.
4. Kreditering eller Bytte
Når en vare er returnert til Silk of Norway under bytteretten, må vi undersøke og bekrefte at kjøpet/varen er innenfor kriteriene for bytteretten. Forseglingen av produktet må ikke være brutt og varene må være i samme stand som de var da de ble sendt ut. Du vil straks motta en bekreftelse pr. epost om at din retur er mottatt. Utbetaling av tilgodehavende vil deretter skje snarest, og senest innen 14 dager. Vi tar forbehold om forsinkelser i utbetalingen dersom du har gitt feilaktige opplysninger.
Reklamasjon
Reklamasjoner på grunn av feil ved varen: Det gis full reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven for alle produktene våre. Hovedregelen er to års reklamasjonsfrist for produksjonsfeil. Du må må varsle om feilen innen rimelig tid etter feilen oppdages.
Ved forsinkelse må krav rettes Silk of Norway innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.
Før du sender inn din reklamasjon til oss, må du være sikker på at reklamasjonen ikke skyldes noe du selv har gjort. Du må også melde fra til oss og sende oss varen innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen dersom du skal ha rett til å reklamere. Dersom du ønsker å reklamere, må dette meldes omgående, og følgende må gjøres:
1. Sikre bildedokumentasjon på skaden, både av emballasje og den skadede varen.
2. Send en mail til hei@silkofnorway.no med følgende info:
- Ordrenummer fra Koleur
- Referansenummer og sendningsnummer fra Bring eller Postnord
- Bildedokumentasjon og en beskrivelse av skaden(-e).
3. La forsendelsen (inkludert emballasje) være intakt inntil saken er avklart.
Dersom reklamasjonen oppfyller kravene, vil vi be deg fylle ut angrerett/reklamasjonskjemaet som følger med din ordrebekreftelse på mail, der du krysser av for “Varer” og angir hvilke varer du vil returnere. Dette skjemaet legges ved varen du reklamerer på, pakkes forsvarlig inn og sendes til oss. Gjerne i samme emballasje som du mottok varen i. Du bekoster selv fraktkostnad for retur.
Silk of Norway er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet skyldes grov uaktsomhet eller forsett fra Silk of Norway sin side.